Czystość gwarantem człowieczeństwa

Witam! Nie wiem, czy w obecnej chwili napiszę to co mi leży na sercu, bo jestem trochę zmęczony, ale postaram się. Właściwie muszę Wam powiedzieć, że czystość to coś co leży mi na sercu najbardziej i bynajmniej nie chodzi o mycie się. Piszę o czystości płciowej, seksualnej. Ale co mogłoby oznaczać że czystość jest gwarantem człowieczeństwa?

Ostatnio piękna niewiasta zadała mi pytanie, czy gdy złapie mnie chcica, wystarczy że się pomodlę i mi przechodzi. Zdziwiła się wielce gdy powiedziałem, że owszem – modlitwa wystarczy. Nie zrozumiała tego, bo (jak wiele młodych ludzi) gdy odczuwa ochotę, najczęściej daje jej upust. Ale spójrzmy czym jest ta „chcica” czyli prościej mówiąc – pociąg seksualny. Jest to odruch związany z instynktem i uczuciami. Typowo zwierzęcy odruch (a człowiek przecież też ma w sobie coś ze zwierzęcia). Wnioskować z tego można, że gdy widzę ładną dziewczynę, czuję się jak zwierzę. Ale uwaga – nie ma w tym nic złego. Przecież człowiek jest człowiekiem o tyle o ile umie panować nad swą zwierzęcością. Ale jeśli ja czuję chcicę i daję jej upust – wtedy staję się zwierzęciem. Proste i ligiczne. A jednocześnie daje nam odpowiedź na pytanie dlaczego czystość jest gwarantem człowieczeństwa. To dotyczy zarówno wszelkiego rodzaju zachowań seksualnych, jak i masturbacji!

Ja często odczuwam pociąg seksualny. Jestem człowiekiem, to naturalne. Ale wtedy wiem że wystarczy poprosić Boga, by pomógł mi to pokonać. I to rzeczywiście działa! Bądź co bądź – seksualność nie jest rzeczą której nie da się pokonać. Po to Bóg dał nam wolność i rozum. A ja zamierzam ślubować przecież celibat…

Co zaś tyczy się seksu w małżeństwie czyli czystości jako gwarancji miłości – to już temat na inną notkę.

Categories: Duchowość i moralność | Tags: , , , , | 7 komentarzy

Zobacz wpisy

7 thoughts on “Czystość gwarantem człowieczeństwa

  1. Moje JEDYNE małe zastrzeżenie – Zwierzęta nie opierają się na samych jedynie instynktach i popędach. One też wykazują obecność, przynajmniej cząstkowej moralności (!).
    Więc, żeby nie było, że to jakieś nieposkromione bestyje ;)

    Poza moim małym wypowiedzeniem powyżej, które umieściłam na wszelki wypadek – notka mi się naprawdę bardzo podoba. Opublikuj bardziej tego bloga to może nawrócisz polskie pokemony!

  2. A co jest złego w tym że człowiek daje upust swoim żądzą. Powstrzymując sie od czegoś co jest naturalne udawadniasz że jesteś niczym innym jak masochistą. Powstrzymujesz sie ale jak długo dasz rade. Wiem zaraz powiesz że możesz pomodlić się do boga. Ale prędzej czy puźniej podasz sie pragnieniu, nawet nie bedziesz wiedział kiedy. Będziesz sobie spał słodko a w nocy przyjdą do ciebie lubieżne sny. Tylko nie mów że nigdy nie miałeś mokrych snów, że nigdy nie obudziłeś się i nie miałeś wilgotno między nogami. Jeżeli nie to znaczy że jesteś jakiś nienormalny. Nie kasuj tej notki ciekawi mnie co na to mi odpowiesz . Powiedzmy że diabeł wystawia cie na prube. Czekam na odpowiedź.

  3. artdico

    Do Makoty najpierw: Co do Ciebie i Twojego podejścia do zwierząt – bardzo szanuję Twoje poglądy na ten temat. Nie będę więc próbował Cię przekonać że nie masz racji, bo to nie jest nic złego myśleć że zwierzęta są inteligentne. Co do publikowania bloga, myślę, że jest jeszcze za późno ;).

    Do Fudiego: Pisałem coś co jest logiczne dla mnie, a dla większości ludzi było logiczne przez wiele setek lat. Popęd seksualny nie jest niczym złym, bo przecież leży w naturze człowieka. Złe jest dawanie popustu temu popędowi z wielu powodów nad którymi póki co nie będę się rozwodził. Ale fakt jest faktem, że nie usuwane napięcia seksualne sprawiają że robi się coraz trudniej. I tu trafiłeś w dziesiątkę: przecież Bóg nie chce byśmy się męczyli ponad ludzkie siły. Dlatego przeżywamy coś co nazywamy polucjami czy zmazami. Podczas nocy przychodzą na nas sny erotyczne (zarówno na chłopców jak i na dziewczyny) dzięki którym nasze napięcie seksualne jest dość dobrze rozładowywane. Muszę Wam powiedzieć że polucje to naprawdę wspaniała rzecz i to nie dlatego, że jest jakoś tam przyjemna, ale dlatego, że pomaga nam pozostawać w czystości. I nie ma w niej nic złego! Przecież przychodzi na nas bez naszej wiedzy i woli – przez sen. I tak, Fudi. Miewam polucje. A mimo tego (a może z pomocą tego) zachowuję czystość, choć bywało różnie. Z tego można wyjść!

  4. Dlaczego Kościół tak dyskryminuje Zwierzęta, co? :( :/

  5. Coexist

    Malzensto moim zdaniem to przedewszystkim milosc czyz nie? Milosc moze byc wyrazana na wiele sposobow. Sex i milosc jest dobra. Sex bez milosci to masz racje moze nie zwierzece zachowanie ale zaspokojenie .Ale nie uwazam ze sex bezmalzenski skazuje mnie na ogien piekielny. Sorry ale pieklo to juz jest na tym swiecie. Wojny spowodowane sa przez religie i pieniadze. Irlandia polnocna , terroryzm, izrael i palestyna to przyklad walki o podlozu religijnym. Irak forsa ropa i te sprawy.

  6. Widzicie, to są właśnie argumenty, którymi mnie karmiliście wtedy. Maryja podobno chętna. A ja słyszałem, że była dziewicą. „Maryja nie była dziewicą” to drugie zdanie jakie usłyszałem tamtego dnia z Twoich ust. Pozdrowienie „Niech będzie pochwalony Jezus Chrystus i Maryja zawsze dziewica” jeszcze mnie rozśmieszyło. To drugie przemilczałem, choć powtórzyłeś je dwa razy. Może źle zrobiłem wychodząc. Może lepiej jakbym dawał pomiatać swoimi przyjaciółmi dłużej? I nie, Mietku Pijaku, nie są moimi przyjaciółmi z tego powodu co myślisz.

  7. seksolatka

    witaj nieutrudzony necicielu lingwistyczny, powiedzmi , czy twoja ksywka Gajek(ktora jest cool)ma cos wspólnego z oriętacja seksyalną, bo jak chcesz to mogę dla ćiebie byc facetem i możesz mi mówic Jedrula…a tak w ogóle masz zajbisty kapelusik….mam nadzieje ze Twoj wacek tez jest zajebisty….Yoo

Skomentuj

