Perełka pośrodku niczego

W akcie desperacji. W plecak dwie pary majtek, szczotka do włosów, notatki z japońskiego. Bania został na kanapie. I tak nie przeczytam 600 stron… Ostatnie 30 złotych wydane na bilet do Białegostoku. Z nadzieją, że na powrotny dadzą mi, no, może pożyczą… Ale mogliby nie. Mógłbym tu zostać.

Każdy ma swoje miejsce, gdzie żyje. Gdzie oddech jest równy, wzrok ostry, węch superczuły. Gdzie Bóg siedzi na drzewie i macha do Ciebie. Ciechanowiec. Perełka pośrodku niczego. Babcia z pysznym obiadem, lewicująca jak pieron ciocia, Bartek – brat cioteczny, najwspanialszy kuzyn na świecie. Pola, łąki. Stary, zabytkowy kościół. Rynek. Kapliczka przy której zawsze klękaliśmy jak byliśmy dziećmi, w drodze z kościoła na rynek. Lodziarnia z włoskimi, najlepsza na świecie. Miłość. Radość. Dom.

Tak, chciałbym, by tu był mój dom. Jestem tu tulko raz na rok. W wakacje. A w te wakacje nie będę. A Bartek? A babcia? A Ciechanowiec?

Japoński, jak zdam, to tylko fartem. Ten semestr nie był pomyślny. Ale w akcie desperacji ważniejszy jest ON. To miejsce, tętniące Bogiem, choć rodzina niewierząca… Czasem trzeba wszystko postawić na jedną kartę. Spakować się i jechać. Albo i nie pakować się. Jechać i już.

Bo ja się zgubiłem. I pomyślałem, że tu się odnajdę. Może jeszcze za wcześnie, by mówić, czy się odnalazłem. Ale zaczęło się.

Bo zgubiłem Boga w sobie. A On tu jest. Zawsze był. Siedział na drzewie i machał.

Chciałbym komuś chociaż podziękować. I napisałbym „Dziękuję Ci, wiesz, że mówię do Ciebie”. Ale nie napiszę tego. Bo czyta Was więcej. I każda z Was chciałaby, żeby to było do niej. A jest tylko jedna. Przykro mi…

Mogę za to podziękować Bartkowi. Dzięki, Bartek. Dzięki, że cały czas czytasz. Choć w to nie wierzysz, pewnie nie rozumiesz. Dzięki, że jesteś. To Ty pomogłeś mi uwierzyć, że to miejsce ma w sobie Boga. Choć sam w to nie wierzysz…

Ciechanowiec. Perełka pośrodku niczego…

Categories: O mnie | 4 komentarzy

Zobacz wpisy

4 thoughts on “Perełka pośrodku niczego

  1. Nie wiem jak mogłabym to skomentować, dlatego po prostu daję znać, że przeczytałam.

  2. Ładna dyskusja się rozpętała pod poprzednią notką…

  3. To jest właśnie problem tego blogowania… Że jak jest kontrowersyjnie, to się zaraz sypią chamskie albo i niechamskie komentarze. A jak jest pięknie i o miłości, to jakoś nikt nie ma nic do powiedzenia…

  4. Wiesz, wydaje mi sie, że ze znanych mi przyczyn ignorujesz Stwórcę.
    Religie uczą że Jest Wszechobecny. Jest z Tobą, Jest w Tobie, Jest wszędzie. Zawsze Daje Ci Rzeczy Najpotrzebniejsze. Jestes z NIM i nie trzeba Ci zadnych pośredników ani TU i ani TAM. Nie musisz szukać miejsc do modlitwy, bo każde jest dobre – Modlitwa

    5 Gdy się modlicie, nie bądźcie jak obłudnicy. Oni lubią w synagogach i na rogach ulic wystawać i modlić się, żeby się ludziom pokazać. Zaprawdę, powiadam wam: otrzymali już swoją nagrodę. 6 Ty zaś, gdy chcesz się modlić, wejdź do swej izdebki, zamknij drzwi i módl się do Ojca twego, który jest w ukryciu. A Ojciec twój, który widzi w ukryciu, odda tobie.
    7 Na modlitwie nie bądźcie gadatliwi jak poganie. Oni myślą, że przez wzgląd na swe wielomówstwo1 będą wysłuchani. 8 Nie bądźcie podobni do nich! Albowiem wie Ojciec wasz, czego wam potrzeba, wpierw zanim Go poprosicie.
    Wy zatem tak się módlcie:
    9 2 Ojcze nasz, który jesteś w niebie,
    niech się święci imię Twoje!
    10 Niech przyjdzie królestwo Twoje; niech Twoja wola spełnia się na ziemi, tak jak i w niebie.
    11 Chleba naszego powszedniego3 daj nam dzisiaj;
    12 i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili;
    13 i nie dopuść, abyśmy ulegli pokusie, ale nas zachowaj od złego!
    14 Jeśli bowiem przebaczycie ludziom ich przewinienia, i wam przebaczy Ojciec wasz niebieski.
    15 Lecz jeśli nie przebaczycie ludziom, i Ojciec wasz nie przebaczy wam waszych przewinień.

Skomentuj

