Świąteczna notka nie wiem o czym, w tym także teoria kwadratu

Tradycyjnie. Bo świąteczna notka jest co roku. Najpierw była ta o walce Jezusa Chrystusa ze świętym Mikołajem (coca-colowym). Potem była o Marysi i o aborcji. A dziś będzie zupełnie nie wiem o czym i nie wiem, czy komuś się spodoba.

O modlitwie chyba.

Są w życiu przeróżne różne ciężkie momenty. Kłótnie i sprzeczki, i zrządzenia losu. Obrażamy się na cały świat. Zapominamy o innych. Najważniejsi jesteśmy my sami, nasze „ja”, nasze wyrzuty sumienia. Nasze pomysły, my my my. Nic innego nie istnieje.

Wpadamy na jakiś pomysł, ktoś nam mówi, że to może nie do końca dobrze, to się denerwujemy. Owszem, zapominamy o całym bożym świecie. Z Bogiem na czele.

I chyba naprawdę niewielu z nas przypomina sobie o istnieniu Boga na czas.

To znaczy owszem – czasem sobie przypominamy. Albo cały czas pamiętamy. Tylko wówczas Go nie chcemy. Odrzucamy. „Nie Panie, teraz jestem wściekły, teraz nie chcę żebyś był przy mnie”. Ja też tak mam. Zawsze tak miałem. Czasem darłem się na Niego, pod samo niebo.

A potem przychodzi to: „Duchu Święty przyjdź, niech wiara zagości, nadzieja zagości, niech miłość zagości w nas”.

A dziś akurat, dla odmiany, przyszło to: MIŁOŚĆ TWA.

Siedzę przy komputerze i się śmieję w ekran. Bo jest mi cudownie. Bo jest Bóg. I Bóg na pierwszym miejscu. Przypomina mi, że jak Mu zaufam, jak o Nim nie zapomnę, to się wszystko, wszyściutko ułoży.

Nie wszyscy mi wierzą. Nie dziwię się. Nie na wszystkich może to działa. Nie wszyscy pewnie próbowali. A jednak po coś Bóg zszedł do nas jako człowiek. Po coś nauczał. Po coś zginął na krzyżu i po coś zmartwychwstał. Po to, żebyśmy kochali. Żebyśmy karmili się radością ludzi, których tą radością karmimy. Po to, by to, co dajemy, zwracało nam się nie podwójnie, lecz do kwadratu, i byśmy mogli to znów kwadratować i oddawać dalej. Tak to sprytnie Bóg wymyślił.

„Miłość Twa od najwyższych gór wyższa jest.

Wielka jest Wierność Twa, do nieba sięga wzwyż.

Miłość Twa głębsza niż ocean bez dna.

Wielka jest Wierność Twa, gdy do mnie zniżasz się.”

A dlaczego to jest notka świąteczna? Bo Bóg do nas przyszedł i nam kazał kochać, i pamiętać o Nim?

A może po prostu dlatego, że dziś jest 24 grudnia…?

Categories: Bóg i miłość | 4 komentarzy

Zobacz wpisy

4 thoughts on “Świąteczna notka nie wiem o czym, w tym także teoria kwadratu

  1. Michalina

    ode mnie dla Ciebie – w prezencie na gwiazdkę – komentarz :*

  2. A ponoc Jezu sie nie urodzil w grudniu i jest to zwyczaj z poganskich czegos tam wziety.

  3. Nie świąteczny komentarz (bo dzis jest 31 grudnia).
    Może nie zauważyłeś ale w tle twojej notki jest Obecność Ojca. Kiedy ludzie zaczynaja wierzyć w religię, to daja sobie wmówić, że Bóg mieszka w kościele. Kiedy ludzie zaczynaja mysleć to widzą, że Ojciec Jest Wszechobecny, czyli, że Jest zawsze z nami. Niezależnie czy posiadamy (jesli w ogóle) cos takiego jak Łaska (uwaga nie mylić z łasicą) czy też nie szanujemy Czarnych (np Murzynów) czy uznajemy obrzędy. Ojciec Jeszt Zawsze z nami (czy kiedys dawno nie pisałem Ci o tym w jakims komentarzu?). Ojciec jest z mną nawet wtedy gdy wiem, że przestrzeń jest przynajmniej 5 wymiarowa i nie ma miejsca na 3 wymiarowego Boga.
    Nie lubnię zyczeń, a przede mna najgorszy dzień Składania Blogosławieństw tym którzy nam nie zlorzecza.
    Zreszta dla mnie Ziemia w kazdej chwili zamyka jakąs elipsę, czy co to za święto ten Sylwester?

  4. Homo Catholicus

    Dzięki za komentarz do mojej notki – odpowiedziałem na niego kolejnym; źle się u mnie czyta komentarze, bo nie można ustawić do nich osobnego tła, a nie chcę rezygnować z moich gwiazdkowych krucyfiksów – za wiele trudu mnie kosztowały – ale może coś wymyślę.

    Widziałem na Twoim blogu podpis głoszący, że Twój layout też wypracowałeś metodą D-I-Y, musiałem więc być kiedyś na Twoim blogu, bo wygląd strony jest mi znany. Czy przypadkiem nie miałeś rocznego epizodu w seminarium? Kliknąłem w link „dawny ja”, czy jakoś tak, ale stary blog się nie wyświetla – przedawnił się (może spróbujesz go odświeżyć? piszą, że się da)

    Będę tu zaglądał, tymczasem pozdrawiam!

Skomentuj

