Podstęp po szwedzku

Do niedawna sądziłem, że najgorszy przykład współczesnego życia płynie z Holandii. Wszak właśnie tam zaczęła się legalizacja związków homoseksualnych i włączono program wykańczania osób starszych (tj. legalizacji eutanazji). Ewentualnie z Wielkiej Brytanii – ilość ciąż wśród nastolatek wynikająca (to jest dość prawdopodobna teoria) z nacisku na wychowanie seksualne (i idący za tym wszystkim odsetek aborcji). Skandynawia jawiła mi się jako wspaniały świat, gdzie nie ma przestępców, a wyjeżdżając na wczasy możesz zostawić otwarte drzwi bez obawy, że ktokolwiek Cię okradnie. Sam się dziwię jak można się było tak bardzo pomylić…

Kiedy w czasie seminarium z fundamentalnej ksiądz doktorant wyświetlił film przygotowany przez Frondę, nie byłem w stanie wyjść z zadziwienia. Nie, nie będę się rozwodził na ten temat. Zwyczajnie zamieszczę film tak, byście mogli sami go sobie obejrzeć:

Link do filmu

Najbardziej przeraża mnie młoda dziewczyna z komunistycznej partii, posiadająca niezliczone ilości rodzeństwa z najróżniejszych małżeństw swoich rodziców oraz ich pozostałych małżonków. I dwójka duchownych (pan i pani), którzy radują się z powodu możliwości błogosławienia ich homoseksualnych związków przez ich własny Kościół.

A mniej-więcej w tym czasie, w którym odbyła się projekcja przytaczanego przeze mnie filmu trafiłem na artykuł na moim „ulubionym” portalu Pardon.pl. Ten artykuł przeraził mnie jeszcze bardziej.

W skrócie: Norweżki mają termin dokonywania aborcji do 12 tygodnia i do tego czasu nie mogą dowiadywać się jakiej płci jest ich dziecko. Przeszkadza to mieszkającym w Norwegii Arabkom, które nie chcą mieć córek. Po 12 tygodniu sprawdzają więc płeć i gdy dowiedzą się, że to dziewczynka, jadą do Szwecji, gdzie można przerywać ciążę dłużej. Szwedzi mają więc problem – bo to, co się usuwa z łona wyzwolonych kobiet, jest z całą pewnością płci żeńskiej, a więc jest również kobietą. I tu pada pytanie: której kobiety praw należy bronić?

Pytanie jest tak samo zasadne jak to zadane przez panią Magdę Hartman (której jeden z nowszych artykułów być może postaram się zrecenzować w najbliższym czasie) na końcu wywodu: „Kiepsko sprawdza się zarówno polski religijny zakaz, jak i szwedzki ultraliberalizm. Dlaczego w żaden sposób nie udaje się uzyskać czegoś pośredniego, co wyeliminowałoby przynajmniej większość patologii?” Jest tak samo zasadne, bo nikt nie zastanawia się dlaczego niby polski „religijny” zakaz kiepsko się sprawdza. I co to znaczy „kiepsko”?

Tytuł ukazanego filmu celowo dostosowałem do potrzeb notki. Bo ten „postęp” jawi mi się jako „podstęp”. Podstęp pewnych środowisk, liberalnych i wyzwolonych, podstęp zbuntowanych mas. Podstęp wolnościowych tolerancyjnych ludzi, którzy tolerują wszystko, byleby było zgodne z ich myślą.

Podstęp po szwedzku, po brytyjsku, po holendersku, ostatnio i w Kościele niemieckim po niemiecku…

Polska nie jest i nie będzie nigdy ostoją. Nie wiem, czy kiedykolwiek była. To, co stało się z dzieckiem Agaty rok temu i to, co stało się z konferencją dotyczącą homoseksualizmu (która na szczęście jednak się odbędzie, bo zamierzałem się na nią wybrać), pod wpływem jednego, jedynego potężnego polskiego medium znakomicie o tym świadczy. Więc przestańmy czuć się wreszcie ostoją katolicyzmu, jeśli nadal się nią czujemy, i zacznijmy coś robić! Odpowiedzmy na ten dziwny postęp-podstęp. Zróbmy to już dzisiaj!

Categories: Świat i Kościół | Tags: , , , , | 2 komentarzy

Zobacz wpisy

2 thoughts on “Podstęp po szwedzku

  1. Odbiegając nieco od tematu: co u Ciebie i Twojej małej rodziny? Nie wiem czemu, ale ciągle chodzicie mi po głowie ;)

  2. Och, Asiu :). To bardzo miłe z Twojej strony. Uspokoję Cię – ja i moja mała rodzina mamy się bardzo dobrze. Maluszek prawie gotowy do wyjścia, zdrowy i rześki, jeszcze miesiąc i będziemy się szykować :). Sądzę, że może uda mi się naskrobać jakiegoś notka na „nasz” temat, ale może jeszcze nie teraz.

    A z rzeczy ogólnych to znaleźliśmy się dziś wszyscy troje na konferencji o której w notce mowa. O tym jednak postaram się napisać jak tylko się zwlekę z łoża małżeńskiego rano :).

Skomentuj

