Intencja co dwa miesiące

Wspomniałem już w kilku notkach na temat nowenny pompejańskiej. Obiecałem też, że rozwinę jej temat i w sumie podejmując się odmawiania jej mam również za zadanie propagować ją dalej. Ponieważ nie wszyscy wiedzą, czym nowenna pompejańska w ogóle jest – ja też miałem o niej do niedawna liche pojęcie – postaram się Wam ją pokrótce wytłumaczyć.

Pewnego dnia nieuleczalnie chora dwudziestojednoletnia dziewczyna Fortunatyna Agrelli ujrzała w objawieniu Matkę Bożą. Maryja powiedziała jej, że otrzyma każdą łaskę, o którą będzie ją błagać, odmawiając trzy nowenny błagalne i trzy nowenny dziękczynne w danej intencji. Nowenna każdego dnia zaś miała składać się z całego różańca (na owe czasy były to trzy części: Tajemnice Radosne, Bolesne i Chwalebne). W efekcie, ponieważ jedna nowenna trwa 9 dni, należało odmawiać część błagalną przez 27 dni, a część dzięczynną przez kolejnych 27 dni. W sumie cała nowenna trwała 54 dni. Po odmówieniu jej w intencji wyzdrowienia Fortunatyna odzyskała zdrowie i był to początek ciągu wydarzeń związanych z nowenną pompejańską.

obraz_pompDziś, za przykładem pierwszej uzdrowionej Fortunatyny wiele osób decyduje się na podjęcie trudu modlenia się za pomocą nowenny pompejańskiej, którą nazywa się też „nowenną nie do odparcia”. Prawdopodobnie chodzi o to, że nie sposób spełnienia prośby osoby, która przez 54 dni z rzędu nieustannie błaga, odrzucić. Mówi się też, że jest „nie do odparcia”, ponieważ sam diabeł nie ma mocy by przebić się przez tak potężny mur modlitewny. Tak czy inaczej wiele osób codziennie przez niemal dwa miesiące odmawia nie jedną dziesiątkę (z czym mają kłopoty osoby, które podjęły się duchowej adopcji dziecka poczętego), nie jeden różaniec, lecz trzy różańce. I może wydawać się to jeszcze trudniejsze, gdy przypomnimy sobie, że często odmawiając różaniec do każdej dziesiątki dołączamy jakąś intencję, lub szereg intencji. A w tym przypadku każdy z trzech różańców, każdego z 54 dni, opatrzony jest jedną, konkretną, niezmienną intencją.

Różaniec można dzielić oczywiście na „kawałki”, odmawiając osobno poszczególne jego części, albo nawet poszczególne tajemnice. Trochę rano, trochę popołudniu, trochę wieczorem… Ja osobiście odmawiam go podczas podróży do pracy i z pracy. Wygodnie mi jest rano odmówić tajemnice radosne, a w drodze powrotnej tajemnice bolesne i chwalebne. Zauważam jednak, że mam duży problem ze znalezieniem czasu w te dni, w które do pracy czy na uczelnię nie idę. Wczoraj na przykład, a była to pierwsza od dawna wolna niedziela, w czasie której mogłem spędzić czas z rodziną, przypomniałem sobie o nowennie usypiając wieczorem Córkę. Nie pozostało mi zatem nic innego jak wykorzystać ten moment na odmówienie trzech różańców – na raz. Rozumiem zatem, że dla osób pracujących w domu nowenna pompejańska byłaby dużą trudnością. Mimo tego polecam.

różaniecJakie efekty przynosi odmawianie codziennie trzech różańców? Nawet jeśli w pewnym momencie wejdzie się w rutynę, nadal wykorzystuje się na modlitwę czas, który można było wykorzystać inaczej, gorzej. Nowenna pompejańska uczy pokory, dobrego gospodarowania czasem (jakoś tę godzinę-półtorej trzeba wydzielić z dnia), uspokaja i rozwija duchowo. Mogę to powiedzieć po sobie, gdyż dzięki tej nowennie stałem się spokojniejszy, lepiej patrzę na ludzi i czuję się bliżej Boga. Co zaś z główną intencją? Moja pierwsza intencja była bardzo trudna. Oczywiście nie ma rzeczy trudnych dla Boga, jednak nie wiem – i pewnie nigdy się do końca nie dowiem – jaka jest Jego wola w tym temacie. Ale dla mnie akurat, o ile na początku ta intencja była najważniejsza, głównym celem nowenny pompejańskiej stała się zmiana punktu widzenia priorytetów. Dziś już wiem, że nawet jeśli nie jest wolą Bożą spełnienie mojej prośby, to codzienne odmawianie nowenny przynosi wiele innych, z pozoru mniejszych, ale często ważniejszych skutków.

Kiedy skończyłem pierwszą nowennę chciałem zrobić sobie przerwę, tak żeby zacząć kolejną równo pierwszego grudnia. Pomyślałem jednak, że prawdopodobnie wytrącę się z rytmu i postanowiłem natychmiast następnego dnia przejść do nowego dzieła. Intencję już miałem zaplanowaną – postanowiłem pomodlić się w intencji papieża Franciszka, by kierował Kościołem w zgodzie z natchnieniem Ducha Świętego. Oczywiście nie oznacza to, że spełnienie prośby będzie równoważne z moją wolą (a więc z tym jak ja wyobrażam sobie natchnienie Ducha Świętego), lecz z wolą Boga. Co więcej – jest to też modlitwa we własnej intencji – bym potrafił otworzyć się na działanie Prawdy w Kościele i zaufać obecnej głowie Kościoła. Modlę się zatem i chyba tak już pozostanie. Co dwa miesiące nowa intencja – ile dobrych rzeczy można w ten sposób wymodlić!

W celu bliższego zapoznania się z zasadami, sposobem odmawiania i pozystywnymi skutkami nowenny pompejańskiej zapraszam na stronę źródłową: http://pompejanska.rosemaria.pl/.

Categories: Duchowość i moralność | Tagi: , , , , | 3 komentarze

Zobacz wpisy

3 thoughts on “Intencja co dwa miesiące

  1. Ola

    Też jestem właśnie po jednej nowennie i zastanawiam się nad kolejną
    to był wspaniały czas „chodzenia po wodzie” choć kilka razy ciężko było zmieścić się w dobie… ale doświadczyłam, że Bóg sam daje łaskę, na przykład: dziecko szybko zaśnie a mąż powie, że idzie do siłowni… i nagle robi się 40 minut na modlitwę :)

  2. Takie właśnie świadectwa najbardziej mnie ujmują. Nie chodzi bowiem do samego końca o to, czy nasza intencja prośba się spełniła. Najważniejszy jest czas samej modlitwy, tego ścierania się ze sobą i z przeciwnościami, wysupływania tego czasu na modlitwę. A jeśli wolą Boga jest spełnienie naszej prośby – z pewnością się tego doczekamy! Pozdrawiam!

  3. Fleur

    Nowennę odmawiam odmawiam kilka lat. Nie wiem ile odmówiłam ? Nie liczę. Łask otrzymalam bardzo dużo dla siebie i najbliższych. Cały czas czuję opiekę MB.
    To jest moje podziękowanie za otrzymane łaski
    http://www.deon.pl/galerie-uzytkownikow/galeria,1823,boze-cialo-w-karczewie-2012r,zdjecie,1.html

Skomentuj

